Тема: Складання
таблиці множення числа 2. Задачі на множення.
Мета: ознайомити
учнів з таблицею множення числа 2 та її практичним застосуванням; вправляти
учнів у розв'язуванні прикладів і задач на застосування таблиці множення на 2;
розвивати вміння розв'язувати
задачі на множення, логічне мислення, оперативність виконання математичних
операцій;
виховувати
охайність записів та математичне мовлення.
Обладнання:
«Таблиця множення числа 2», малюнки звірят,короткі записи задач, геометричний
матеріал, сніжинки з числами.
Тип уроку:
комбінований.
Хід уроку:
1.
Організація
класу
2.
Актуалізація
опорних знань.
2.1.
Оголошення
теми та мотивація уроку.
-
Сьогодні
на уроці ми будемо поглиблювати знання про множення, складемо таблицю множення
числа 2.
2.2.
Перевірка
домашнього завдання
-
Прочитайте
відповідь до задачі 417. ( маса 6 посилок 18 кілограм)
-
Зачитайте
результати обчислень прикладів 418
72+18 = 90 64-32 = 32 70+14 = 84 17+17 = 34
20+35 = 55 64-38 = 26 70-34 = 36 17+7 = 24
2.3.
Гра
«Весела граматика»
-
Щоб
ви здобули гарні знання на уроці, вам необхідне спеціальне обладнання. Обчисливши граматичні приклади, дізнаємось,
що саме нам потрібно.
Олі + вела – ла + ць = (олівець)
Золото – лото + шит = (зошит)
Ру + кав – кав + чка = (ручка)
Ліній + ка = (лінійка)
Під + ручка – кА + ник = (підручник)
Чернет –нет + нетка = (чернетка)
Щоденно – но + ник = (щоденник)
2.4.
Каліграфічна
хвилинка (письмово)
Кожне з чисел зменшити на 20.
25
|
10
|
20
|
30
|
15
|
(5, 25, 50, 55, 70)
Кожне
з чисел збільшити на 35.
5
|
10
|
20
|
30
|
15
|
(40, 45, 55, 65, 50)
2.5.
Усний
рахунок
1)
Продовжіть
закономірність
2, 4, 6, …… 20
2)
Цікава
задача
Три лисички, три сестрички
Заплели по дві косички.
Скільки разом у лисичок
Є заплетених косичок?
-
Скільки
було лисичок?
-
По
скільки у кожної лисички косичок?
-
Як
дізнатися, скільки всього косичок?
2+2+2 =6 (к) – (записую на дошці)
-
Чи
можемо цей приклад на додавання замінити прикладом на множення?
2*3 = 6 (к) (записуємо приклад у зошит)
-
Прочитайте
приклад. Який перший множник? Другий множник? Добуток?
3)
Прочитайте
приклади. Назвіть другий множник.
3*5=14
2*8=16 9*3=27
4)
Замініть
приклади на додавання прикладами на множення. Обчисліть. (письмово, по черзі
виходять до дошки)
2+2+2+2=
4+4+4 =
6+6+6+6 =
5)
Завдання
420, с 68 (усно)
3.
Набуття
учнями нових знань, умінь, навичок.
3.1.
Складання
множення таблиці числа 2.
2+2 =
2*2=
2+2+2=
2*3=
2+2+2+2=
2*4=
2+2+2+2+2=
2*5=
2+2+2+2+2+2=
2*6=
2+2+2+2+2+2+2= 2*7=
2+2+2+2+2+2+2+2= 2*8= 2+2+2+2+2+2+2+2+2= 2*9=
3.2.
Первинне
закріплення вивченого матеріалу.
Пропищала Мишка з нірки:
-
Два на два – то вже четвірка!
Далі Слон відповість:
-
Два на три це – це буде шість!
- На - На чотири множу двійку
– вісім,-
каже Землерийка.
-
Два на п'ять – це вже десяток, -
Кажуть двійко
поросяток.
-Два на шість –
дванадцять от! –
це озвався Бегемот.
Мавпочка
також до праці:
-Два на сім – це
чотирнадцять!
І Зайчата
не бояться:
-Два на вісім –
це шістнадцять!
У лісі залюбки
До школи ходять
малюки.
Там учить
дітлахів Сова.
Таблиці множення на два.
Два на дев'ять –
вісімнадцять!
Як звірята добре вчаться!
Фізкультхвилинка
Летять, летять сніжинки
На поле, ліс і сад.
Веселий свій таночок
Танцює снігопад.
Надворі лютий холод.
Тепла давно нема.
Заліз під кущик зайчик
І солодко дріма.
Мете хвостом лисичка
Сніжок біля сосни.
В барлозі спить ведмедик.
Солодкі бачить сни.
А нам пора навчатись.
За парти час сідати.
4.
Закріплення
вивченого матеріалу.
4.1.
Робота
за методичним апаратом підручника
С. 69, № 421 (усно)
Вчитель зачитує приклад, учні – результат.
-
Погляньте на добутки. Яка закономірність спостерігається?
С. 69, № 422 (письмово)
1 кр. – 2 кг
6 кр. - ? кг
-
Яка
маса одного кроля?
-
Скільки
було таких кролів?
-
Як
дізнатись масу 6 таких кролів?
(учень записує
розв'язання на дошці, вчитель записує відповідь.)
4.2.
Геометричний
матеріал
-
Як
називається людина, яка літає в космос ?
-
З
яких геометричних фігур складається космонавт?
-
Що
таке квадрат?
-
Накресліть
квадрат, довжина сторони якого 2 см. Обчисліть його периметр.
-
Як
можна замінити дію додавання дією множення?
4.3.
Робота
за методичним апаратом підручника.
С. 69, № 424.
(на дошці записані
вирази, порівняти)
С. 69, № 425 (усно)
- Скільки днів має
тиждень?
1 день – 2 см.
7 днів - ? см.
5.
Оцінювання
роботи учнів на уроці.
6.
Підсумок
уроку.
7.
Домашнє
завдання
С.
69, № 426, с. 70, 3 427.
Немає коментарів:
Дописати коментар