Мета:
Допомогти учням встановлювати зв'язок між прикметниками та іменниками, вчити
розрізняти прикметники серед інших частин мови;
Розвивати логічне
мислення учнів, спостережливість, увагу, збагачувати словниковий запас
школярів, розвивати зв'язне мовлення, вміння всюди знаходити можливості;
Виховувати інтерес до
вивчення української мови, любов і бережне ставлення до культурної спадщини
свого народу.
Обладнання: таблиця «Зв'язок прикметників з іменниками», фотоілюстрації «Золоті ворота»,
відеозапис «Золоті ворота»
Тип уроку:
закріплення знань, умінь, навичок учнів.
Хід уроку
1. Організація
класу
2. Закріплення
знань, умінь, навичок учнів.
2.1.
Оголошення теми та мотивація уроку
План уроку:
1.
Пригадай,
повтори.2. Цікавинка про рідний край.
3. Що я дізнався, де я використаю здобуті на уроці знання
2.2.
Перевірка домашнього завдання
-
Зачитайте
підібрані загадки.- Назвіть прикметники, використані у загадках.
2.3.
Каліграфічна хвилинка
Ет ета ал метал
-
До
якої частини мови належить це слово?- Визначте в цьому слові рід та число.
- Усно провідміняйте слово метал за відмінками.
- Утворіть від нього спільнокореневий прикметник, запишіть поруч, визначте коріть.
- Придумайте і запишіть речення зі словом металевий.
2.4.
Творчий диктант
-
Я
зачитаю іменники, а ви придумайте прикметник і утворене словосполучення
запишіть. Стежка, доріжка, вулиця, далечінь, пам'ятник, тривога.
- Зачитайте утворені словосполучення.
2.5.
Рубрика «Цікавинка про рідний край»
-
Розгляньте
фотоілюстрації. Що на них зображено? (Золоті ворота) - Що ви знаєте про історії цієї пам'ятки архітектури?
- Перегляньте відеосюжет про Золоті ворота.
- Відкрийте підручники на с 141, знайдіть вправу 341.
- Прочитайте текст.
- Що нового ви дізналися про Золоті ворота? Чому їх так назвали?
- Випишіть словосполучення іменників із прикметниками. Удужках запишіть питання.
2.6.
Робота за методичним апаратом підручника
Вправа 342 (письмово) Вправа 433 (творче списування)
- Прочитайте.
- Чи правильно складено порівняння?
- Виправте помилки і запишіть правильно.
Вправа 344 (вибіркове списування)
- Прочитайте текс. Про що в ньому йдеться?
- Доберіть до нього заголовок
- Випишіть сполучення іменників із прикметниками. Поставте між
ними питання.
-
Доберіть
синоміми до слів: Тендітний –
Благодатна –
Крижаний –
2.7.
Розвиток зв'язного мовлення
Вправа 345. - Прочитайте вірші.
- Які картини природи ви уявляєте за цими рядками?
- Які слова допомогли уявити? Зачитайте їх.
- Розгляньте малюнки. Якими словами із вірша можна підписати ці ілюстрації?
3. Підсумок
уроку
-
Що
нового ви дізналися на уроці? - Які можливості надають вам знання, отримані на уроці? Де ці знання можна використати?
4. Домашнє
завдання
С.
143, вправа 345, завдання 2. Записати уривок з твору, де картини природи змальовано
за допомогою прикметників.
Немає коментарів:
Дописати коментар