Тема з української
мови: Зв'язок прикметників з іменниками.
Тема з літературного
читання: Особливе художнє слово Миколи
Вінграновського у вірші «Лазить сонечко у хмарах»
- Наш рідний край – це місто Київ
- Послухай, як гарно описав це місто Микола Вінграновський
4.4. Опрацювання вірша «Лазить сонечко у травах»
4.4.1. Словникова робота
Гоном – наздоганяючи один одного
Воло – відвисле місце під шиєю
4.4.2. Читання вірша
1) Читання вірша вчителем
2) Читання вірша мовчки учнями
3) Читання вірша ланцюжком вголос
4) Вибіркове читання
- У яких рядках змальовано життя в русі? Прочитайте.
4.4.3. Аналіз вірша
- Скільки речень у цьому вірші?
- Знайдіть рими (гоном- волом)
- Назвіть персонажів вірша.
- Які картини природи постають у вашій уяві, читаючи цей вірш?
- Який настрій навіють такі картини природи?
- Які художні засоби використано?
- Знайдіть і прочитайте уособлення.
- Знайдіть і зачитайте епітети в цьому вірші. Запишіть їх у зошит.
- Який можна зробити висновок?
4.5. Робота з зошиті з друкованою основою.
Вінграновського у вірші «Лазить сонечко у хмарах»
Мета: розпочати
знайомство учнів із творами для дітей Миколи Вінграновського, навчати їх
розуміти вірші поета, бачити зображені картини такими, якими їх бачив поет;
Розвивати вміння
учнів розрізняти прикметники серед інших частин мови, встановлювати зв'язок
прикметників з іменниками в реченні, розвивати зв'язне мовлення учнів,
збагачувати активний словник учнів;
Виховувати любов до
поетичного слова, інтерес до вивчення української мови.
Обладнання: портрет
Миколи Вінграновського, таблиця «Зв'язок прикметників з іменниками», ілюстрація
чаплі
Тип уроку:
інтегрований
Хід уроку:
1.
Організація
класу
2.
Актуалізація
опорних знань
2.1.
Оголошення
теми та мотивація уроку
План уроку:
1.
Пригадай,
повтори.
2.
Дізнайся,
опрацюй.
3.
Цікавинка
про рідний край.
4.
Що я
дізнався, де я використаю здобуті на уроці знання?
2.2. Перевірка домашнього завдання
- Прочитайте утворені словосполучення.
- Як називаються слова, протилежні за значенням?
- Зачитайте тільки прикметники антоніми.
2.2. Перевірка домашнього завдання
- Прочитайте утворені словосполучення.
- Як називаються слова, протилежні за значенням?
- Зачитайте тільки прикметники антоніми.
2.3.
Каліграфічна
хвилинка
К омп ют комп'ютер
-
До
якої частини мови належить дане слово?
-
Утворіть
від нього спільнокореневий прикметник, запишіть поруч і визначте корінь слова.
-
Провідміняйте
слово комп'ютер за відмінками.
-
Усно
складіть речення з цим словом.
2.4.
Читання
слів в пірамідках в зошиті з друкованою основою.
-
Відкрийте
зошити з друкованою основою на с 80.
-
Знайдіть
завдання 1.
-
Прочитайте
слова в пірамідках, називаючи частину мови, до
якої вони належать.
-
Придумайте
речення з цими словами, запишіть, підкресліть прикметники.
3.
Набуття
учнями нових знань, умінь, навичок.
3.1.
Гра
«Доповни речення» (Речення записані на дошці. Учні по черзі виходять до дошки і
дописують слова)
Малий камінь, а маленький … (камінець)
Малий горобчик, а маленький …
Малий корінь, а маленький …
-
Підкресліть
прикметники.
-
З
яким словом зв'язаний прикметник в кожному реченні? До якої частини мови
належить це слово?
Отже, прикметники в реченні зв'язані з іменниками, бо
вказують на ознаки предмета.
3.2.
Пояснення
нового матеріалу. Проблемний метод.
Робота за підручником.
-
Відкрийте
підручники на с 140.
-
Знайдіть
завдання 336
-
Прочитайте
мовчки текст, розкриваючи дужки.
-
Прочитайте
вголос виправлений текст.
-
На
що ви орієнтувалися при зміні прикметників? (рід, число, відмінок іменника)
-
Отже,
прикметники узгоджуються з іменниками в роді, числі, відмінку.
3.3.
Робота
за таблицею. Опрацювання правила.
3.4.
Первинне
закріплення вивченого матеріалу.
Вибіркове списування
-
Прочитайте
виразно вірш із вправи 337.
- В якому значенні вжито слово срібний?
-
Випишіть
виділені прикметники і зв'язані з ними іменники.- В якому значенні вжито слово срібний?
3.5.
Ознайомлення
з творчістю Миколи Вінграновського.
Розповідь вчителя
-
Зараз
підходить наша рубрика «Люби і знай свій рідний край»- Наш рідний край – це місто Київ
- Послухай, як гарно описав це місто Микола Вінграновський
-
На срібнім березі Дніпра
Слов’янства золота столице,
Світанку мови і добра,
Вікно у світ стооке і столице,
Слов’янства золота столице,
Світанку мови і добра,
Вікно у світ стооке і столице,
-
Всі сто століть у скрути і жалі
Під небозвіддям згрозеної днини
Ти водиш серцем нашим мужні кораблі
З вітрилами на щоглі України.
Під небозвіддям згрозеної днини
Ти водиш серцем нашим мужні кораблі
З вітрилами на щоглі України.
Життя і творчіть поета тісно
пов'язана з Києвом. Навчався
на акторському відділенні Київського інституту театрального мистецтва.
М.Вінграновський — кіноактор, кінорежисер і сценарист
Вінграновський — постановник десяти художніх та документальних фільмів. Микола
Вінграновський — автор багатьох поетичних книжок. Лауреат багатьох державних та міжнародних премій.
4.
Закріплення вивченого матеріалу
4.1.
Опрацювання біографічної довідки Миколи Вінграновського в підручникуна с 125.
-
Прочитайте мовчки. Що нового ви дізналися про поета? 4.4. Опрацювання вірша «Лазить сонечко у травах»
4.4.1. Словникова робота
Гоном – наздоганяючи один одного
Воло – відвисле місце під шиєю
4.4.2. Читання вірша
1) Читання вірша вчителем
2) Читання вірша мовчки учнями
3) Читання вірша ланцюжком вголос
4) Вибіркове читання
- У яких рядках змальовано життя в русі? Прочитайте.
4.4.3. Аналіз вірша
- Скільки речень у цьому вірші?
- Знайдіть рими (гоном- волом)
- Назвіть персонажів вірша.
- Які картини природи постають у вашій уяві, читаючи цей вірш?
- Який настрій навіють такі картини природи?
- Які художні засоби використано?
- Знайдіть і прочитайте уособлення.
- Знайдіть і зачитайте епітети в цьому вірші. Запишіть їх у зошит.
- Який можна зробити висновок?
4.5. Робота з зошиті з друкованою основою.
-
Придумайте і запишіть заголовок до вірша.
5.
Підсумок уроку
- Що
нового дізналися на уроці?
- Які
можливості відкриває перед вами отримані на уроці знання?
6.
Домашнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар