Тема:
Загальне
поняття про прикметник.
Значення прикметників у мовленні.
Мета:
розширювати
знання учнів про прикметник, вчити визначати прикметник за питаннями, значенням
і роллю в реченні;
розвивати уяву,
спостережливість, збагачувати словниковий запас учнів, розширювати кругозір;
виховувати інтерес до
вивчення української мови, любов до рідного краю.
Обладнання:
роздатковий матеріал: індивідуальні картки, таблиця «Прикметник», ілюстрації
Софійського собору, відео Софійського собору.
Тип уроку: набуття
учнями нових знань, умінь, навичок.
Хід уроку:
1.
Організація
класу.
2.
Набуття
учнями нових знань, умінь, навичок.
2.1.
Оголошення
теми та мотивація уроку.
План уроку:
1.
Пригадай,
повтори.
2.
Дізнайся,
опрацюй.
3.
Цікавинка
про рідний край.
4.
Що я
дізнався, де я використаю здобуті на уроці знання?
2.2.
Каліграфічна
хвилинка
Ст еж жка стежка
Д ор орі іж ка доріжка
2.3. Творча робота
2.3. Творча робота
-
Списати
фразеологізм і записати пояснення до нього.
Топтати
стежку – (часто ходити
куди-небудь)
2.4.
Робота
в групах
І група – провідміняти слово стежка
ІІ група – провідміняти слово доріжка
ІІІ група – зробити аналіз іменника стежка
2.5.
Пригадування
казки про царицю Граматику
Казка про Царицю
Граматику
Уривок
… Другими повинні постати перед Царицею
Граматикою слова, що називають ознаки предметів і відповідають на питання
який?, яка?, яке?, які?
Довідка.
За кількістю слів,
вживаних у нашому мовленні, прикметник займає четверте місце (після іменника,
займенника і дієслова). Прикметники характеризують предмет, не називаючи його.
Цю властивість прикметника здавна помітив народ і зазвичай використовує їх у
загадках. Використання прикметників у мовленні робить його образним, емоційним,
експресивним.
2.6.
Пригадування
вивченого про прикметник. Робота за підручником, с 138, вправа 331 (усно)
-
Пригадайте,
що ви вже знаєте про прикметник.
2.7.
Пояснення
нового матеріалу. Робота за таблицею Прикметник
2.8.
Первинне
закріплення вивченого матеріалу. Вибірковий диктант. Виписати тільки
прикметники.
Софійський собор у Києві є однією з найголовніших
визначних пам'яток столиці. Крізь століття він грає золотим світлом куполів під
українським небом. Але мало хто знає, скільки цікавих фактів приховано в цій
святині.
Софійський собор у Києві є найдавнішим уцілілим
пам'ятником з часів Русі. Досі ведуться дискусії з приводу дійсного віку Софії,
але на офіційному рівні затверджено: вона була створена князем Володимиром у
1011 році, а значить, їй виповнилося вже понад 1000 років!
Софійський
собор - скарбниця фресок і мозаїк! Багато із них мають релігійний зміст: в
основному це молитви з проханням помилувати ту чи іншу людину. На одній зі стін
навіть зберігся напис князя Брячислава. Він просить Господа допомогти йому,
"грішному та бідному". Також у Софії знаходяться життєві написи.
Наприклад, на одній зі стін написано: «Козьма тать (злодій) - вкрав м'ясо.
Осику на твою голову. Амінь!».
3.
Закріплення
вивченого матеріалу
3.1.
Робота
за методичним апаратом підручника
С. 138, вправа 332 (списування)
- Прочитайте, спишіть другу строфу, підкресліть
прикметники. Усно поставте до них запитання.
С. 139, вправа 333 (усно)
3.2. Розвиток
мовлення учнів.
С.139, вправа 334 (вибіркове списування)
- Прочитайте. Які почуття у вас викликає ця казка?
- Продовжіть казку (усно)
- Випишіть прикметники разом з іменниками.
3.3. Робота на
картках.
Картка
1.
Доповніть
загадки і запишіть їх.
Влітку
_________, а взимку ____________ (заєць)
Ой
за лісом, за пралісом ___________ діжа горить (сонце)
2.
Додайте
пропущені закінчення так, щоб прикметники узгоджувалися з іменниками.
Липа
– ласкав.., могут.. дерево. Люблять її бджоли і мудр.. бджолярі. Під її розлог…
кроною добре відпочивати в липн.. спеку. Особливо шанован.. у народі липов..
цвіт.
4.Підсумок
уроку
- Що
нового ви дізналися на уроці?
-
Які можливості відкривають перед вами здобуті знання?
5.
Домашнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар