середа, 24 лютого 2016 р.

Українська мова 3 клас. Загальне поняття про прикметник


Тема:                                                               

Загальне поняття про прикметник.
Значення прикметників у мовленні.

Мета:
розширювати знання учнів про прикметник, вчити визначати прикметник за питаннями, значенням і роллю в реченні;

розвивати уяву, спостережливість, збагачувати словниковий запас учнів, розширювати кругозір;

виховувати інтерес до вивчення української мови, любов до рідного краю.

Обладнання: роздатковий матеріал: індивідуальні картки, таблиця «Прикметник», ілюстрації Софійського собору, відео Софійського собору.

Тип уроку: набуття учнями нових знань, умінь, навичок.

Хід уроку:



1.     Організація класу.

2.     Набуття учнями нових знань, умінь, навичок.

2.1.          Оголошення теми та мотивація уроку.

План уроку:

1.     Пригадай, повтори.

2.     Дізнайся, опрацюй.

3.     Цікавинка про рідний край.

4.     Що я дізнався, де я використаю здобуті на уроці знання?

2.2.          Каліграфічна хвилинка

Ст еж жка стежка

Д ор орі іж ка доріжка

2.3.          Творча робота

-         Списати фразеологізм і записати пояснення до нього.

Топтати стежку – (часто ходити куди-небудь)
 

2.4.          Робота в групах

І група – провідміняти слово стежка


ІІ група – провідміняти слово доріжка

ІІІ група – зробити аналіз іменника стежка
2.5.          Пригадування казки про царицю Граматику
                            Казка про Царицю Граматику
Уривок
     … Другими повинні постати перед Царицею Граматикою слова, що називають ознаки предметів і відповідають на питання який?, яка?, яке?, які?
Довідка.
За кількістю слів, вживаних у нашому мовленні, прикметник займає четверте місце (після іменника, займенника і дієслова). Прикметники характеризують предмет, не називаючи його. Цю властивість прикметника здавна помітив народ і зазвичай використовує їх у загадках. Використання прикметників у мовленні робить його образним, емоційним, експресивним.
2.6.          Пригадування вивченого про прикметник. Робота за підручником, с 138, вправа 331 (усно)
-         Пригадайте, що ви вже знаєте про прикметник.
 
2.7.          Пояснення нового матеріалу. Робота за таблицею Прикметник
 
2.8.          Первинне закріплення вивченого матеріалу. Вибірковий диктант. Виписати тільки прикметники.
Софійський собор у Києві є однією з найголовніших визначних пам'яток столиці. Крізь століття він грає золотим світлом куполів під українським небом. Але мало хто знає, скільки цікавих фактів приховано в цій святині.
Софійський собор у Києві є найдавнішим уцілілим пам'ятником з часів Русі. Досі ведуться дискусії з приводу дійсного віку Софії, але на офіційному рівні затверджено: вона була створена князем Володимиром у 1011 році, а значить, їй виповнилося вже понад 1000 років!
Софійський собор - скарбниця фресок і мозаїк! Багато із них мають релігійний зміст: в основному це молитви з проханням помилувати ту чи іншу людину. На одній зі стін навіть зберігся напис князя Брячислава. Він просить Господа допомогти йому, "грішному та бідному". Також у Софії знаходяться життєві написи. Наприклад, на одній зі стін написано: «Козьма тать (злодій) - вкрав м'ясо. Осику на твою голову. Амінь!».
 
3.     Закріплення вивченого матеріалу
3.1.          Робота за методичним апаратом підручника
С. 138, вправа 332 (списування)
- Прочитайте, спишіть другу строфу, підкресліть прикметники. Усно поставте до них запитання.
С. 139, вправа 333 (усно)
3.2. Розвиток мовлення учнів.
С.139, вправа 334 (вибіркове списування)
- Прочитайте. Які почуття у вас викликає ця казка?
- Продовжіть казку (усно)
- Випишіть прикметники разом з іменниками.
3.3. Робота на картках.
  Картка
1.     Доповніть загадки і запишіть їх.
Влітку _________, а взимку ____________ (заєць)
Ой за лісом, за пралісом ___________ діжа горить (сонце)
2.     Додайте пропущені закінчення так, щоб прикметники узгоджувалися з іменниками.
Липа – ласкав.., могут.. дерево. Люблять її бджоли і мудр.. бджолярі. Під її розлог… кроною добре відпочивати в липн.. спеку. Особливо шанован.. у народі липов.. цвіт.
 
4.Підсумок уроку
- Що нового ви дізналися на уроці?
- Які можливості відкривають перед вами здобуті знання?
5. Домашнє завдання
 
        
 
                           

 

Немає коментарів:

Дописати коментар