вівторок, 2 лютого 2016 р.

Свято весни (Сценарій для учнів 2-3 класів)




Пригоди в Тридев'ятому царстві

або весняний ретро-бал  


 

 


Дійові особи:
Котигорошко                          Ведуча новин    
Ох                                              Спляча красуня
Князь                                        Полісменка
Пажі                                          Королева
Незнайко                                  Оленка-Зміючка
Знайко                                      Принцеса
Пілюлька                                 Вінкс
Гвинтик
Король
Лісовик
Водянок
Кузя
Режисер
Звукооператор
Костюмер
Скоморох


Атрибути, декорації, реквізити: великий макет телевізора, велика стара карта, парасольки для танцю, трубки для пажів, наказ князя, великі пазли карти України, стрічки для танцю, зарослі, 3 руля з написами «Феррарі», «Карета», «Поліція», айфон, табель з оцінками, водійські права, чемодан з костюмами, сценарій режисера, великі окуляри, мікрофон.

Музична заставка
«Дівчина Весна»
«Україночка мала, україночка»
«Веселкова»
«Веселкова-кольорова»


                   Котигорошко сидить за великою стародавньою картою, розглядає, а по телевізору – прогноз погоди
Котигорошко І нічого я не боюся! Я сміливий. І не треба мене лякати! (Дивиться у мапу). Ніхто не повірив, що я дійсно знайшов карту Чарівної Країни Казок. Вірніше, не повірили, що така Країна дійсно існує. “Ти що, Котигорошко, маленький? Досі віриш у казки!” . Ось знайду Країну Казок, завітаю у Тридев'яте царство, тоді вони пожалкують, що глузували з мене.
Звучить мелодія «ТСН», ведуча новин сідає за екран телевізора
Ведуча новин з екрана телевізора
Екстерний випуск новин


В Тридев'ятому царстві,
В Тридесятому государстві,
В князівстві Лисогірському,
Що на землі Подільській
Живе  князь.
Чи добрий він, чи ні- не про те мова.
А новина  наша про те,
Що готується князівство до великого балу,
та сталася біда у нашого князя Василія-
дочка його Несміяна, ясочка і розрада, засумувала.
І як тільки князь не побивався, як тільки не старався-а нічого не виходило..
Хто царівну розсмішить, той пів царства отримає
А зараз прогноз погоди


По всій країні казок очікуються опади і вигляді дощу, місцями пройдуть зливи. Тому, якщо ви вирішили потрапити в країну казок, не забудьте прихопити з собою парасольки.

Котигорошко (метушиться з картою) Та як тут розібратися? Все на англійській ... Ох!
З'являється Ох
Ох Привіт! Бачу, ти зібрався в Країну казок.
Котигорошко (злякано) Ти хто ? Невже справжнісінький Ох із казки?
Ох Справжнішого не буває. Я допоможу тобі розібратися з картою і відправлю тебе в країну казок. Але там дощі, зливи, всюди сирість, болото… Брррр… Візьми ось цю парасольку, вона тебе не тільки захистить від дощу, але й відправить в далеку казкову країну.
Танець з парасольками, хлопчик виходить зі сцени.
(дія розгортається в Тридев'ятому царстві, Лисогірському князівстві в палаці князя)
 (під музику «Дует короля і принцеси » з м/ф «Бременські музиканти», заходять князь із принцесою. Принцеса сідає, плаче, король побивається)

Князь: (Співає)


           Ох ти , моя бідна, моя сажотрусонько!
Ти дивись, як змарніло личенько!
Я опікою тебе обійму!
- Нічого я не хочу!!!

             Стан у тебе (пауза) істеричний,
З'їж яєчко, дивись, дієтичне.
Може, лікаря покличу тобі?
-Нічого я не хочу!!!
Ох, принцесонько моя, несміянонько,
Скоро бал весни прийде, ой, весняноньки .
В
ибирай, що хочешьза все сплачу.
- Нічого я не хочу!!!
(Князь, задихавшись, вигукує:)
Князь: Півцарства тому, хто розвеселить Несміяну!!!
Виходить пажі:
Слухайте мешканці казкової країни нас!
Князь  дає такий наказ:
Бал тимчасово відмінити,
Спочатку потрібно принцесу розвеселити.
Хто принцесу розсмішить –
Той врятує наше свято,
І князеві стане зятем!
Звучить музика. На сцені Незнайко намагається заховатися
Котигорошко (здивовано) Ой, де це я? Що це за місце таке? Куди я потрапив?
Незнайко А ти хто такий? Щось я тебе раніше не бачив в нашій країні…
Котигорошко Я впізнав тебе! Ти – Незнайко! А де твої друзі? Я прийшов в Країну казок, щоб знайти Тридев'яте царство та врятувати ретро-бал, розсмішити принцесу. Але я зовсім промок і замерз і… заблукав… Якщо ти допоможеш мені звідси вибратися, я візьму та твоїх друзів на бал!
Незнайко. Звичайно я тобі допоможу! Спочатку тобі треба іти на північ до Лапландії…

Котигорошко Незнайку, ти завжди все плутаеш! В тридев»яте царство не на півночі! Поклич краще Знайка.
Незнайко Ні, тільки не його.. Уявляєш, він навчаєтися змушує, уроки задає, грати не дає! Я втік від нього і якщо ти його побачиш, не кажи йому про мене добре

Голос Знайка (з-за куліс) Незнайко! Незнайко! Незнайко!
Виходить Знайко
Знайко Здрастуй хлопчику! А ти тут двієчника мого не бачив у величезному синьому капелюсі?
Виходить Незнайко
Незнайко  Хто це двієчник? Це я двієчник? Та я дванадцятичник ! Я все знаю і все твої завдання виконаю! А хлопчик мені в цьому допоможе він в школі вчиться! Правда хлопчику?
Котигорошко Я б залюбки, але мені слід поспішати. Допоможіть мені знайти дорогу в Тридев'яте царство, в князівство Лисогірське на землі Подільській.
Знайко А ти і правда в школі навчаешся? - Тоді допомагай Незнайку! У мене є чарівна карта тільки впоравшись з ними, ти зможеш потрапити в Тридев'яте царство. Коротулько, принеси мені карту.
Котигорошко Давай свої завдання ми зараз з ними швидко впораємося! Правда Незнайку? Клич своїх друзів на допомогу!.

Незнайко: Гей, Пілюлько, Гвинтику, Виходьте, допоможемо Котигорошку потрапити в Тридев'яте царство і врятувати ретро-бал.
Знайко Виносьте частинкки старої карти. Вона дуже древня і, написана англійською мовою, і, на жаль, порвалася. Якщо правильно її скласти, то можна потрапити в Тридев'яте царство.
Виходять коротульки. Виносять частинки карти, англійський блок
Знайко Карта готова. А тепер хлопчику можеш вирушати в путь! А ми закінчимо тут деякі справи і також прийдемо на бал!
Котигорошко (розглядає карту) Ось воно Тридев'яте царство. Хм… Щось мені нагадує ця карта… Дуже вже вона схожа на мою Батьківщину…Так це ж карта нашої України!
Звучить музика, всі танцюють, танцюючи, покидають сцену.
Болото, зарості, за ними ховається Водяний ………… біля болота – дорога.
На сцену виїжджають дві карети сучасні в одній кареті Вінкс, в іншій – Спляча красуня, їдуть на бал, ДТП,
Вінкс (виходить із авто) О, Спляча красуня! Права купила, а їздити не купила?
Спляча красуня Ой, що трапилося? Чому моя карета зупинилася?
Вінкс А вже ніхто нікуди не поїде. Це ти винна… Ти порушила правила дорожнього руху, ти заснула за кермом,  … Що ж робити? Може зателефонуємо до поліції, повідомимо про аварію?
Спляча красуня Поліція! Поліція!
Вінкс Чого галасуеш? Хто тебе так почує? Зараз дістану свій айфон. (Телефонує) Алло, поліція! Тут спляча красуня знову заснула за кермом!
Входить полісменка.
Полісменка Поліція . Інспектор ……. Викликали?
Вінкс Викликали. Викликали. Вже годину тому вам телефонували.
Полісменка Розумієте, ви своїм автомобілем спричинили  затори на дорозі. Поки виїхали, час пройшов непомітно. Так що у вас трапилося?
Вінкс Біда. Моя машина пошкоджена і тепер я не встигну потрапити на бал в Тридев'яте царство
Спляча красуня. І я не потраплю на бал.

Полісменка звертається до Сплячої красуні... Так, ваші документи (Бере документи Сплячої красуні)  Спляча красуня… Неповнолітня... Вам ще рано самостійно водити карету… Необхідно терміново викликати ваших батьків. Куди вони дивляться… Ох, ці принцеси.. Роблять, що їм заманеться..
Спляча красуня. Та чому відразу батьків? Вони мені нічого не дозволяють: ти туди не ходи,, там гостре веретено, ти сюди не ходи, там зла чаклунка…  (Закриває обличчя руками, плаче)
Тим часом полісменка телефонує батькам. Приходять король з королевою
Король, королева, принцеса. Вони сваряться між собою.
Король. Ви тільки гляньте, що творить ваша дочка!
Королева. Я думала вона і ваша також... Чого ви дивуєтеся? Дівчинка просто нудиться...
Король. Нудиться!!! В інших королів діти як діти, а наша... Принцесо, покажіть  свій табель з оцінками!
Спляча красуня (подає табель). Ось він.
Король. Кулінарне мистецтво — 2, прання білизни — 1, прасування — 2, вишивання — 3, шиття — 2, правила поведінки — 1.
(При назві кожної оцінки королева падає, втрачаючи свідомість.)

Спляча красуня Але ж це не профілюючі предмети!
Король. А які тоді ж профілюючі? І які в тебе оцінки з цих предметів?
Спляча красуня Робота з віялом — 12, техніка повітряного поцілунку — 12, танці до упаду — 12.
Королева. Ох, ця вже сучасна освіта...
Король. Принцесо, ви потрапили в ДТП, ви могли загинути! Не рюмсати! Я придумав... Я буду вас сварити, сварити, сварити... Ні, я найму вам гувернантку, злу, як собака! Ні, я завтра ж віддам вас заміж…
Спляча красуня Нізащо! Нізащо!
Король. А хто тебе питає!
Спляча красуня Татусю, матусенько, я на бал хочу потрапити.
Королева Бал, як чудово! Ваша світлість, на балу наша принцеса може познайомитися з прекрасним принцем.
Король Ваша правда, королево! Їдем на бал.
Полісменка На чому ж ви поїдете? Карети вже не поїдуть… Але я може вас відвезти туди, ну, якщо ви мене візьмете з собою на бал
Король Та вже візьмемо.
Полісменка Тоді проходьте до мого авто. Сідайте
Звучить музика.  Світло в залі згасає. Болото або лісова хаща. Виходить Лісовик. Кує зозуля.
Лісовик: Отакої, знов я повинен чекати цих нездар. Водяник, ти де?
Водяник (вилізає з болота): На місці я, Лісовик, не галасуй. І Кузя давно тебе чекає.
Кузя Ага… Ви бачили ДТП? (злізає з дерева)
Лісовик: Так,  моя справа! Підведемо підсумок,  що ми сьогодні зробили. Перший я. Аварію вчинив? Вчинив.
Кузя: Супер…
Водяник: Я, я, зараз я! Сомів та щук посварив. Така велетенська бійка була! Сила!
Лісовик: А ти, Кузенько?
Кузя: А я, а я…А я як вийшов …Всі одразу впали…Мабуть злякалися.
Лісовик: Де там наша Оленка-Зміючка  ходить. Постійно запізнюється на збори.
Водяник: Та вона, мабуть на черговому кастингу. Все хоче у зірки потрапити.
Лісовик: Уявляю: наша Оленка у шоу-програмі «Україна має талант» – ой, не можу…
Кузя: Ні! Ні! Нехай краще її візьмуть у якийсь серіал.
Лісовик: Наприклад, «Не родися красивою»
Водяник: А родися Зміючкою
Всі сміються.
Прибігає Оленка-Зміючка. Всі замовкають і вишикуються.
Оленка: Привіт,хлопчики. Що ви тут робите? Хвастаєтеся один перед одним. Одна я, бідненька працюю. І день і ніч, і день і ніч. А яка, хлопці у нас програма на весняний ретро-бал? Я собі зробила плаття (крутиться)
Лісовик: Красунечко наша.
Оленка:  Ви, мабуть, знов, як завжди будете на галявині лежати та своїми капостями хизуватися. А ось я чула, що в Тридев'ятому царстві готують концерт в честь приходу весни  та розваги, вони будуть танцювати, співати, жартувати
Лісовик: Мабуть буде весело.
Кузя: (мрійно) Супер…
Водяник: А ми знову будемо нудьгувати.
Оленка: Так я вам і пропоную! Треба якось їм свято зіпсувати, а собі зробити!
Лісовик: Молодець, Оленочко. Щоб таке вдіяти, поганеньке-поганеньке.
Страшко: А давайте їх з’їмо…
Оленка: Подавишся, ненажеро.
Водяник: Може заллємо все водою, тоді їх чудові бальні плаття  зіпсуються.
Лісовик: Я придумав краще! Ми костюми бальні  поцупимо і все інше, що вони до свята приготували і собі на Гнилому болоті таке свято влаштуємо!!! Якщо ви згодні з моїм планом, треба швидко переходити до його виконання. Ти, Зміючко, як найспритніша, відповідаєш за крадіжку костюмів і реквізиту. Ти – Водяник, поцупиш фонограми з музичним оформленням. Ти, Кузенько… Щоб тобі доручити таке посильне…
Кузя: Я можу піти в буфет і з’їсти у них всі пиріжки…
Лісовик: Ні, ти поцупиш якийсь реквізит, одним словом, все, що у них буде погано лежати.
Оленка: Кажуть, у них завжди погано лежать мікрофони.
Лісовик: А я вкраду найголовніше – СЦЕНАРІЙ і стану режисером нашого свята.
Кузя: Сценарій –це така булочка? Чи пампушка? (Облизується)
Оленка: Сценарій – це важливий документ свята! У кого сценарій – той на святі – головний! Не побоюся цього слова – головний режисер!
Всі (в захваті): Кльово! Круто! Класно!
Оленка: Вперед, до справи!!!
Всі кричать і втікають.
Світло згасає. Концертний зал. Генеральна репетиція. На сцену виходить Режисер (Неуважлива людина, яка завжди все губить, трошки капризна та нервова, як і більшість творчих людей). За ним  бігають завжди дві помічниці

Режисер: Увага! Увага! Починаємо репетицію Весняного ретро-балу. Де мій сценарій?  Де мій сценарій? А мікрофон? (Шукають)
Голос звукооператора: У мене пропали всі фонограми!!!
Режисер: Де я поклав свої окуляри? Невже і вони пропали?
Вбігає костюмер: Пропали всі костюми. Що робити?
Режисер (бігає по сцені) Все пропало! Все пропало. Нас обікрали.
Всі в розпачі.
Режисер: Що робити? Скоро князь прийде на генеральну репетицію, ох буде нам непереливки …
Помічниці Ми бачили як Лісовик, Кузя, Водяник та Оленка –Зміючка тікали з костюмерної..  Ай-яй-яй. Якщо ми не знайдемо викрадачів, свято не відбудеться…
З залу вибігає Котигорошко
Котигорошко: Я бачив, вони побігли до Гнилого болота, щоб там влаштувати своє свято.
Режисер: Що ж робити? Як врятувати наше свято? Ми хіба  зможемо перемогти ворогів, навіть якщо знайдемо?
Котигорошко: Обов’язково врятуємо!
Режисер: (іронічно) Хто? Ти? Теж мені Василь Вірастюк!
Котигорошко: Я  займаюся спортом і незабаром обов’язково стану такими ж могутнім, як найсильніша людина світу – українець Василь Вірастюк!
Події відбуваються на болоті
Водяний: Клянуся своїм улюбленим болотом, ти, Зміючко, чудово танцюєш.
Оленка: Але ти, Водяник, мені всі ноги відтоптав.
Кузя: Отримав, Водяник?
Лісовик: Нездари, ви нічого не вмієте. Теж мені,”артисти”. Всі геть!
Оленка: Слухай, лісовичок. А може повернемо ці костюми справжнім артистам і попросимо, щоб вони нас хоч чомусь навчили.
Кузя: Бо ніякі ми не артисти.
Лісовик: Що нам біднім робити…
Всі збираються посередині сцени, плачуть.
В цей час з’являється Котигорошко , налаштоваийі по-бойовому.
Котигорошко: Ага, попалися?
Лісовик: Ми хотіли стати артистами…
Водяник: Зробити собі свято…
Оленка: А я хотіла стати суперзіркою…
Кузя: І нічого не вийшло!
Котигорошко: А тому нічого не вийшло, що, замість  капостів, краще чомусь доброму навчитися.
Лісовик: Хто ж нас буде вчити?
Оленка:Візьміть нас у артисти. Ну будь ласка…
Котигорошко: Щоб стати артистами, панове, треба багато працювати, робити зарядку, ходити на репетиції …
Водяник: І тоді ми станемо справжніми артистами?
Кузя: І нас запросять на справжню сцену?
Котигорошко: На справжню сцену і на справжній бал.
Кузя: Супер!
Оленка: Це ти будеш “супер”, а я буду супер-пупер, тьфу, суперстар, тобто суперзірка.
Котигорошко: Скоріш збирайте речі і пішли!
«Артисти»: Ура! Вперед! Збирають речі.
Всі виходять.

На сцені зажурений режисер з Помічницями. Придворні дами, кавалери.

Режисер: Яка ганьба. Підвести все царство.  А через півгодини з’явиться князь та принцеса, вона засмутиться ще більше. Що ми їм покажемо? І хлопець не з’являється, невже злодії його перемогли.

Звучить музика. Через зал ведуть горе-артистів, які несуть вкрадені речі.
Режисер: Ось вони. Ми врятовані. Свято відбудеться. Який же ти сміливий! (Помічниці забирають реквізит, уносять)
Котигорошко: Не такі вони вже й страшні. Скоріш кумедні.
Режисер: (підходить до Лішого) Будь ласка, віддайте мені мій сценарій та мікрофон. (забирає). Пробачте, а це не мої окуляри? (забирає, надягає, розглядає крадіїв) А ви справжній Лісовик?
Лісовик: Так. А ти сумніваєшся? (насувається на нього)
Режисер: (не помічаючи ворожості) А хто ця мила дама?
Оленка: (у захваті) Я – мила. Чули?  А це – мої друзі – Водяник та Кузя.
Режисер: Яка удача. Я так давно мріяв зняти фільм про ваше життя. Прошу вас, будьте моїми консультантами.
Лісовик: Але ми хочемо бути і артистами.
Режисер: Про таке я і мріяти не міг. Я запрошую вас на головні ролі майбутнього фільму.
Всі: Ура.
Кузя: Супер.
Режисер: А зараз до роботи. Всі готові?
Всі служби: Готові.
Режисер: Чудово! Встигли! Бо саме зараз до нас з’явиться князь та принцеса.

Заходить Скоморох, Князь та Принцеса
Скоморох: Вітаю! Ваша Світлосте!!!
               Виконали ваш наказ -
               Гості будуть скоро в нас!
               Хлопчик із-за кордону
Хоче, мабуть, корону,
Принцесу він здивує,
Бал весни врятує!



Виходять всі учасники
Князь: Дуже-дуже раді вам-
Любим нашим гостям!
Несміяну розсміши -
І півцарства забери!
Тільки ….(чухає потилицю) …В нас у царстві криза...Сам розумієш…

Котигорошко: Та принцеса вже посміхаеться! Князю, пів царсві мої… Ну, сам розумієш.
Принцеса:

Чому це надворі
Блищать, мов перлини,
І чисті, й прозорі
Грайливі краплини?
Тому, що весела,
Ясна, чарівна
У наше царство
Пришла весна!
Більше нема чого сумувати
Пора вже бал розпочинати!
Танець
Котигорошко: А хіба ви не знаєте? Сьогодні ж не просто бал, сьогодні свято всіх мам, бабусь і дівчаток!
Князь: Що за свято? Не знаю! Я такого наказу не давав!!!
Режисер : Та його святкують у всьому світі! Ми  тобі зараз розкажемо і покажемо!
Пісня+танець «Веснянка»
Діти по черзі розповідають вірші
Весна приходить в рідний край,
Живе все оживає,
Пташки здалеку знов летять
              Й пісні свої співають.
Прекрасне свято для жінок
Пташки несуть на крилах,
Найкращі квіти для матусь-
Для рідних, добрих, милих.
Якщо говорити між нами,
То все починається з мами.
І казочка перша у світі,
І сонячна подорож в літо.


 Мамо найдорожча,
Мамочко єдина,
Щирі побажання –
Від доні, від сина.
Квіточок пахучих
Принесли багато
В
березневий  ранок,
У велике свято!

 Я не знаю, мама мила,
Що тобі і побажати...
Перш усього – щастя, сили,
І здоров”я всім у хаті.
Щоб жили ми всі у згоді,
Як ти завжди нас учила.
Щоб твоя усмішка гарна
Нас, як сонечко, всіх гріла.

У світле та радісне свято жіноче
Матусю свою привітати я хочу.
Вона в мене добра, вона в мене гарна,
У домі ґаздиня вона бездоганна,
І слово підтримки для кожного має,
Та завжди в очах її посмішка сяє.
В цей день я для мами несу у руці
Яскравого сонця тонкі промінці,
І запах зелених, весняних гаїв,
І квіти з далеких, казкових лугів.

Фінальна пісня

Немає коментарів:

Дописати коментар