середу, 1 травня 2019 р.

Книга тижня: Альфред Адлер "Зрозуміти природу людини"



           Нещодавно мені на очі потрапила книга Альфреда Адлера «Зрозуміти природу людини».  

           Альфред Адлер – відомий австрійський психолог, психотерапевт, засновник індивідуальної психології, який народився 7 лютого 1870 р у Відні і помер 28 травня 1937 р у Великобританії. 

                   Чому мене зацікавили роботи цього вченого? Наскрізь вони пронизані дитячою психологією, поясненнями певної поведінки дітей, яка впливає в майбутньому  на життя вже дорослої особи.


                 Вчений у своїй книзі «Зрозуміти природу людини» говорить, що всі люди підпорядковують свою поведінку, свої дії двом цілям, акцентую увагу, лише ДВОМ цілям!!! Всі інші цілі, на думку вченого, як меридіани, які, насправді не існують, але служать орієнтирами (Пам'ятаю тренінги особистісного росту, де вимагали написати 100 цілей! Вже тоді я помітила спільну природу всіх, написаних мною 100 цілей) 

               Із цих двох цілей, за версією психотерапевта, дії конкретного індивіда підпорядковуються лише одній цілі. Це або

-               соціальна відповідальність (дії через співпереживання, співчуття до оточуючих, розподіл праці тощо)   

або ж

-                              прагнення підчинити собі дії інших індивідів (егоїзм, влада над іншими, маніпуляції тощо)

      Часто трапляється, коли індивід проявляє подвійні поведінкові дії: приховуючи ціль підчинити собі інших, індивід демонструє слухняність, скромність, тактовність, а також акцентує на цьому увагу оточуючих. Але про це іншим разом, щоб не заплутати читачів …

           Одну із двох цілей людина обирає для себе ще з раннього дитинства і протягом життя всі свої дії, свою поведінку підлаштовує, підпорядковує під вибрану ціль. Тому ми маємо дітей з агресивною поведінкою, здатних до маніпуляцій різного роду, які, звичайно, не усвідомлюють свою ціль, оскільки вона «падає» із свідомого у несвідоме. А стається це через те, що доросле оточення дітей, нажаль, має мало знань про природу людини і своїми діями іноді спонукає дітей вибирати другу ціль: прагнення підчинити собі інших … Потім такі діти виростають і ми маємо нездорове суспільство, яке прагне доказати свою перевагу над іншими різним способами, навіть затіюють війни… 

               Ось чому так важливо дорослим здійснювати такий вплив на дітей, щоб їхнє майбутнє не перетворювалося у суцільну боротьбу за підкорення інших шляхом руйнування, деградації, насильства, маніпуляцій,  а мало змістовний характер, приносило розвиток цивілізації, культури, покращувало життя соціуму і собі, як частинці цього соціуму.

                 Психологія і педагогіка – це дві науки, які пов"язані між собою! Без знань основ психології неможливо дати дітям знання! Багато видатних педагогів говорили, що перевиховати дитину важче, ніж виховати. Альфред Адлер подібне говорив про індивідів вцілому. Ось декілька цитат із книги:

     
       «Помочь человеку изменить себя — не простое дело. Оно требует некоторого оптимизма и терпения, а прежде всего — скромности, поскольку обратившийся за помощью человек сделал это отнюдь не для того, чтобы пощекотать чье-то самолюбие. Более того, процесс преобразования личности должен вестись так, чтобы он казался нужным самому объекту»



               Вчений, у своїй книзі наводить багато прикладів зі своєї практики, де неправильно вибрана ціль індивіда, або певний вплив дорослих, в майбутньому обтяжували життя людей.

                Під час читання варто звернути увагу, що книга була написана в часи, коли психологія, як наука, тільки почала зароджуватися, але, ідеї та методи впливу на людей Альфреда Адлера були настільки прогресивними, що є актуальними через століття!!!

             Прочитавши, вдумливо і непоспішно, книгу абсолютно безкоштовно, я винесла більше інсайтів, ніж за кілька супердорогих тренінгів по особистісному розвитку!

Немає коментарів:

Дописати коментар