Мета: Повторити та закріпити таблицю множення чисел, повторити склад трицифрових чисел, закріпити знання учнів про одиниці вимірювання об"єму; розвивати логічне мислення школярів, математичні здібності, кмітливість, зв"язне мовлення, вміння використовувати здобуті на уроках знання в житті, ознайомити з особливостями роботи таких професій, як: охоронець, хостес, бармен, фотограф, журналіст; виховувати культуру поведінки під час розваг, дружелюбність, уміння грати в команді, уміння підтримати друзів, створювати сприятливий психологічний клімат в дружньому колективі, дотримуватися дрес-коду, а також вести здоровий спосіб життя.
- технічні засоби (ноутбук, колонка, мікрофон);
- куллер чи графін з водою, одноразові склянки, серветки;
- дві літрові банки з лимонною водою (компот, узвар);
- картки з числами та прислів"ями;
- короткі стрічки для кожного учасника вечірки;
- аркуші та ручки для реєстрації учасників;
- коробка для лотереї;
- до підлоги приклеєні скотчем картки з числами - результатами таблиці множення на 2 і на 5 (можна взяти інші числа)
- повітряні кульки (в деяких всередині є сердечка з написаними прикладами)
- призи (печиво, тістечка, цукерки; такі види солодощів, щоб можна було поділитися з друзями)
- головний приз - красивий блокнот з малюнком пірата і ручка з цікавим дизайном, щоб записати дату наступної вечірки (можна щось інше)
- банки різних об"ємів.
Форма проведення: тематична навчальна вечірка
Учасники: учні 2-4 класів (приблизно 50 осіб, включаючи учнів-помічників : охорона, хостес, бармен, швейцар, фото-відеооператор, журналіст)
Час: 60 хвилин
Хід проведення:
Учні заздалегідь повідомлені про вечірку і обов"язковою умовою є дрес-код (піратський елемент у зовнішньому вигляді).
Звучить пісня групи "Друга ріка""Математика". На вході стоять два хлопчики охоронці та перевіряють дрес-код. Поряд біля стола стоять дві дівчинки хостес і зав"язують на руку стрічки тим учням, яких пропустила охорона. За столом сидять три дівчинки, до них підходять учні, щоб зареєструватися для участі в лотереї. Дівчатка на одному аркуші записують дані одного учня (прізвище, ім"я, клас) і кладуть в коробку.
Музика стає гучнішою. Після того, як усі зареєструвалися, дівчатка приносять коробку вчителеві, який проводить вечірку.
Музика зупиняється.
1. Оголошення теми вечірки та правил поведінки
Вчитель (в мікрофон)
- Вітаю усіх на піратській вечірці! Протягом тижня ви активно навчалися, працювали, тож заслужили на хороші розваги, бо той, хто вміє гарно працювати, має право гарно розважатися! Ви згідні?
- Усіх пропустила охорона? Покажіть свої стрічки на руках? (Діти піднімають вгору руки, на яких зав"язані стрічки)
- Нагадую, що на вечірці діють правила поведінки:
1. Активно приймати участь у конкурсах.
2. Бути толерантним.
3. Не створювати конфліктих ситуацій.
4. Пам"ятати, о в залі працює охорона (оголосити імена охоронців і щоб вони вийшли в центр, щоб їх усі побачили)
5. В залі є дівчатка (оголосити їх імена), які допоможуть вам в ситуації, якщо хочеться пити, потрібна серветка, чи потрібно викинути сміття, адже ми повинні після свої розваг залишити зал чистим.
- Скажіть, хто такі пірати і чим вони займалися?
Так, нападали на кораблі, грабували, а потім ділили між собою награбоване майно, а також уміли добряче розважатися. Отже, без математичних знань піратам не обійтися, бо майно потрібно полічити і порівно розділити...Так було давно, але часи змінилися, тож грабувати ми не будемо, будемо вправлятися в математичних завданнях і розважатися.
А тепер покажіть мені, як ви вмієте розважатися! Танцюють всі ! (Голосно звучить танцювальна клубна музика (до 2-х хв), всі танцюють )
2. Розіграш лотереї
Музика зупиняється. Вчитель продовжує в мікрофон.
- Шановні пірати! Ви показали, що вмієте гарно розважатися і танцювати. Тож заслуговуєте на головний приз (вчитель піднімає вверх головний приз, гарно упакований, показує всім дітям).
А кому він дістанеться - нехай вирішить Фортуна!
- Дівчатка - помічниці, принесіть коробку зі списками тих піратів, які зареєструвалися. (Під музику дівчатка виносять коробку з аркушами, на яких записаноі призвища, імена учнів, а також номер класу)
Вчитель дістає один аркуш, зачитує прізвище переможця. Обов"язково потрібно, щоб переможець сказав в мікрофон про те, чи задоволений він, це знімає та камеру івдеооператор, якщо є журналіст - може взяти інтерв"ю)
- А тепер провжуємо розважатися! Попереду багато конкурсів! Нагадую, якщо когось вже мучить спека, може на барі попити смачний лимонад! А в залі працює охорона, тому будьте чемними, обережними та толерантними!
Музика звучить гучніше. Всі танцюють (1,5-2 хв)
Музика зупиняється.
Вчитель:
- Потанцювали? а Тепер давайте відпочинемо трішки і потренуємо наші математичні знання.
- А чи вивчили вже всі таблицю множення ?
- То скілько буде, якщо 5х5 = , а 7х2 = , 7х5 - то скільки буде? а 9х2? Молодці!
- А тепер погляньте на підлогу. Чи помітили щось незвичайне?
- Так на підлозі приклеїні картки з числами. Це не просто цифри, чи результати таблиці множення на 2 і на 5. Але вони перемішалися! Той, хто зможе їх класифікувати на дві групи: окремо результати таблиці множення на 2, окремо на 5 - отримає смачну нагороду! Справжі пірати працюють у команді вірних, сміливих однодумців. Тому, зараз ми утворимо дві команди.
(Можна по класах) Команди шикуються у дві колони, попереду стоїть капітани (перша колона - таблиця множення на 2, друга - на 5). Утворюють "паровозик" Завдання "команди-паровозика" - рухатися тільки по результатах своєї таблиці. Звучить музика. Паровозики рухаються. (Числа наклеєі таким чином, щоб біля вчителя знаходилися останні результати : 20 і 50) Яка команда прийшла першою, капітан одримує пакетик із печивом і ділить всім учасникам своєї команди. Час на кокурс - до 5 хв з урахуванням шикування в колони.
4. Конкурс танцювальний "Кращий піратський танець"
Відразу звучить танцювальна клубна музика. вчитель в мікрофон закликає всіх танцювати і відразу оголошує наступний конкурс на кращий піратський танец. (Важливо не робити паузи для оголошення конкурсу, не зупиняти музику, щоб не пропав запал учнів танцювати, говорити відразу в мікрофон під гучну музику, діти все почуюють) Вчитель з мікрофоном, пританцьовуючи, ходить по залу між учнями, іноді коментує "Давай- давай", "Молодці", "Так тримати" Можна збільшити час на музику до 3-4 хв.
Музика зупиняється, вчитель нагороджує кращий танцюристів печивом і наголошує, що потрібно відкрити упаковку зі смаколиками зараз і пригостити друзів.
5 конкурс "Бомба"
В морських піратських подорожах часто бувало так, що виникали потреба стріляти і супротивника. Найкруіші піратські судна були оснащені спеціальними пушками. Стріляли не всі пірати, а тільки ті, яких призначав командир. На судні була сувора дисципліна, тому ніхто не ризикував ослухатися!
Сьогодні ми також будемо стріляти, але повітряними кульками. А снайперів нехай визначить Фортуна!
Дівчатка-винесіть коробку з аркушами, де написані прізвища наших піратів!
Дівчатка виносять коробку, вчитель дістає аркуші (стільки, стільки є кульок), зачитає прізвища. Названі учні виходять в центр. Дівчатка роздають кожному по одній кульці.
- Шановні пірати! У кожного з вас в руках є кулька - бомба. І вас потрібно її зірвати, тобто, лопнути кульку. В деяких кульках є сурприз, а в деяких - пусто. В кого є сюрприз - залишається в центрі, в кого пусто - покидає "поле бою".
- Увага! Почали!
Учні лопають кульки. ті, хто дістав сердечко з прикладом, залишається.
- Молодці пірати! Справжні бомбардувальники! Як бачимо, зірвати бомбу - багато розуму не треба, а от швидко обчислити приклад може не кожен. Ваше завдання назвати результат виразу.
(Приклади легенькі, наприклад, з множенням багатозначного числа на 0 чи 1)
Хто правильно обчислив, отримує приз і ділиться з друзями! (Конукс триває 5-6 хв)
Вчитель:
- А тепер розваги! Танці! І смачний лимонад на барі! Танцюємо, бо ми того варті! (Клубна музика 1,5- 2 хв)
Музика зупиняється.
- Шановні пірати! Перемішалися ви тут ! І дівчатка і хлопчики! Ану швидно "Розійдись!" - дівчатка - ліворуч, а хлопчики - праворуч! (Діти розходяться)
Вчитель (бере в руки дві чарівні торбинки з карточками, на яких написані: 1- числа, 2 - склад числа)
Вчитель:
- Часто бувало, коли пірати причалювали до берега, то на суші вони бачили красивих дівчат і були зачаровані їхньою красою і деяким піратам зовсім не хотілося знову повертатися у море, де повно небезпек!
- Зараз ми утворимо пари. Хлопчики по черзі витягують із торбинки картки з числами (415, 813, 258, 917.....)
- Дічатка витягують картки зі складом числа (4 сот. 1 дес. 5 од.; 8 сот.1 дес. 3 од.........)
- Тепер дівчатка стоять на місцях, а хлопчики підходять і шукають свою пару, знайшовши, беруть за ручки, говорять комплімент і нікуди не відпускають)
- Ну що, є у нас пари? Дівчатка, вам сподобалися компліменти? А тепер вам потрібно якнайкраще станцювати в парі! Пара, яка продемонструє найкращий танець, буде нарогоджена солодким призом.
Звучить музика для повільного парного танцю. Діти танцюють.
Вчитель між учнями проходить, коментує. Краща пара отримує приз, ділиться з іншими учасниками. (Конкурс триває до 2-х хв)
7. Конкурс "П"ю і не нап"юся"
Натанцювалися, навеселилися, а тепер час відпочити.
- Діти, а хто знає, який напій полюбляли пірати? Так, це ром. Оскільки ром. Пітати за вечір могли випити бочку рому! Коли капітан вранці шикував піратів і запитував хто випив 50 літрів рому, то пірати нічого не могли відповісти, бо не вчилися у школі і не знали, скільки це 50 літрів. Вони виправдовувалися і говорили : "Ні, капітане не літри, і бочку рому! Лише одну бочку!" І навіть не задумувалися, що в бочці поміщається аж 50 літрів рому!
- А ви знаєте скільки літрів поміщається в такій банці ? (Показує банку на 1 літр, на 3 літри, на 0,5 літра)
- Пірати часто змагалися, хто вип"є більше рому, але добром такі змагання не закінчувалися...
- Пірати нашої школи ведуть здоровий спосіб життя, тому сьогодні ми п"ємо корисний і вітамінний напій лимонад!
- Всі пам"ятають, що на нашій вечірці працює бар, де можна випити склянку смачного лимонаду?
- А зараз Фортуна визначить двох піратів, які будуть змагатися, хто зможе найшвидше випити літр лимонаду!
(Дівчатка виносять коробку з аркушами, де написано прізвища учасників, вчитель дістає два аркуша, зачитує прізвища. Якщо учень відмовляється, можна витягнути інший аркуш)
Після цього вчитель виносить дві банки з лимонадом та трубочками. Пити потрібно через трубочку. Під музику учасники п"ють лимонад, інші діти - вболівають. Вчител нагороджує призом переможця, а слідкує, щоб той поділився із суперником. (Конкурс триває до 5 хв)
- А тепер продовжуємо танцювати і розважатися! (Голосно звучить танцувальна клубна музика до 2-х хв)
8 конкурс "Влучне слово"
Зупиняється музика.
Вчитель
- Пірати, а тепер утворіть велике коло, взявшись заруки. (Вчитель стає посередині, в руках торбинка із картками, де написано різні прислів"я, а також прислів"я з числівниками (їх менше, ніж інших прислів"їв)
- У мене торбина зі стравжніми скарбами! Найцінніші скарби - то знаня і мудрі слова. Кожному вони доступні, та не в кожного достатньо сили, щоб заволодіти ними!
- Кожний пірат зараз отримає цінний скарб, але ми побачимо і почуємо, чи кожен зможе заволодіти цим багатством!
(Вчитель підходить до кожного учня, той дістає картку)
- Прочитайте пошепки прислів"я. Кому дісталися прислів"я, в якому згадується число? Вийдіть два кроки прелед і утворіть нове коло.
Учитель підходить по черзі до тих учнів, в яких є прислів"я з числівниками. Вони в мікрофон зачитують прислів"я і коротко їх пояснюють. За правильне пояснення отримують маленьку нагороду (цукерку). (Конкурс триває 5-6 хв)
Таким чином, утворено два кола. Тепер потрібно під музику, можна "Сім сорок" танцювати в колі. (до 2-х хв)
Підсумок
Музика зупинилася, діти стоять в колі.
Вчитель:
- Чи сподобалася вечірка?
- Що найцікавіше було?
А зараз звучить остання пісня
Немає коментарів:
Дописати коментар