субота, 24 лютого 2018 р.

Запровадження технології розвитку творчої особистості в початковій школі

Запровадження 
технології розвитку творчої особистості  
в початковій школі




Щиро дякую за допомогу авторам даних робіт:


               Наше сьогодення потребує творчих, обдарованих, інтелектуально розвинених громадян, адже від них залежить майбутнє країни. Розвиток творчого потенціалу людини трактується сьогодні як основне завдання школи. На вчителя покладається велика відповідальність за розвиток творчих особистостей. Вибір технологій для розвитку творчих здібностей учнів залежить від:

-         індивідуальних особливостей дітей;
-         майстерності вчителя;
-         матеріально-технічної бази школи.

               Зазвичай, вибираючи технології для розвитку творчих здібностей учнів, досвідчений учитель діє за таким алгоритмом: 

1.     Визначає потреби суспільства;
2.     Переглядає педагогічні новини;
3.     Вивчає інноваційні технології;
4.     Синтезує свої знання, уміння, навики з новітніми технологіями;
5.     Адаптує отримані знання до учнів свого класу.



           Але мудрий вчитель спочатку визначить усі якості, притаманні творчій особистості, намалює у своїй уяві ту дорослу творчу людину, яку він прагне побачити у майбутньому, детально розгляне риси характеру, а також ті вміння і навички, які необхідно розвинути. Можливо, у своїй уяві мудрий вчитель поспілкується з тією дорослою людиною, яка зараз потребує розвитку. Потрібно насамперед розглянути учня не як суму зовнішніх впливів, а як цілісну, активну, діяльну істоту. 


-         - Яких людей називають творчими?
-         - Якими якостями вони володіють?


                Творчими зазвичай називають художників, музикантів, артистів, письменників. Однак, творчими є всі інші люди, котрі творчо ставляться до життя та досягають успіхів.
Творчі особистості:


-         живуть повноцінним життям вільної, незалежної людини;
-         досягають успіху;
-         постійно самовдосконалюються;
-         ставляться з гумором до своїх невдач і не перебільшують значення успіхів;
-         тверезо дивляться на світ;
-         адекватно реагують на зміну ситуації;
-         самостійно вирішують проблеми, проявляючи при цьому винахідливість і розсудливість у стресових ситуаціях;
-         творча особистість до всіх інших людей ставиться відкрито, привітно, без упередженості, без штампів та рамок;
-         коли треба щось обирати, творча особистість вирішує сама і не піддається тискові чужої думки.
           Творча людина вірить у себе і впевнена в собі. Це допомагає їй тверезо дивитися на світ, без прикрас, ілюзій і самообману. Впевненість у собі – це здатність покладатися на власні сили в будь-яких життєвих ситуаціях. Сумнів і страх – перші перешкоди на шляху до впевненості. До того ж, страх – річ заразна. Страх виникає через найменший сумнів і поступово досягає великих розмірів.
            Творча особистість – це завжди сильна особистість. Сила її полягає у прагненні досягнути успіху, своїх цілей, результату, долаючи ці труднощі та негаразди.
             Особистість, яка має великий творчий потенціал, допомагає близьким, знайомим та рідним своєю поведінкою, спокоєм, розсудливістю, виваженістю. Творча особистість знає себе краще, аніж її знають інші.
              Конфуцій сказав: „Якщо людина навчилась керувати собою, то їй буде нескладно керувати державою”. Для цього важливим є самоконтроль – терпіння й витримка. Смілива людина не та, яка нічого не боїться, а та, яка уміє перебороти свій страх.
               Творча особистість завжди вірить у свої ідеали та в свою удачу, любить свою роботу, якою би вона не була. Її праця завжди скерована на творення, а не на руйнування. Ще одна особливість: така людина зазвичай різнобічна і не зациклюється на чомусь одному.
               Це не означає, що творчі особистості ніколи не мали проблем, але усі їхні сумніви, страхи і проблеми їх якраз не ламали, а гартували, від чого вони ставали мудрішими та сильнішими. Творчі люди не шукають крайніх у своїх невдачах та проблемах, незважаючи на поразки. Вони знають, яку ціну треба заплатити за здійснення своєї мрії.

                Учитель повинен розуміти, що творчі особистості мають слабкі ланки – це їхні страхи!
                Творча особистість завжди перемагає два страхи: це страх потерпіти поразку і видатися нерозумним в очах оточенняСаме в початковій школі починається борьба зі страхами. Чи буде вона успішною, залежить від учителя та батьків.
                Саме страх видатися «не таким» породжує такі „замінники” людських якостей, як надмірність, погорда, нетерплячість і жадібність, впертість і низька самооцінка.
               Поведінка творчих людей відзначається швидкістю реакції, спонтанністю та природністю (натуральністю). Вони незалежні від кумирів, культів та оточення.
                   У сучасній психолого-педагогічні літературі О.Н. Лук розподіляє творчі здібності на 3 групи:
1.     Здібності пов’язані з мотивацією (інтереси і схильності);
2.     Здібності пов’язані з темпераментом;
3.     Розумові здібності.

              Творчі здібності формуються протягом усього життя людини. Але саме молодший шкільній вік є найсприятливішим для творчого розвитку дітей, їхніх здібностей до творчості. В цей період активно розвиваються:
-          уява;
-         дар фантазувати;
-         творчо мислити;
-         критично оцінювати діяльність.
               Виховати таку особистість можуть допомогти наступні технології:
-         технології інтерактивного навчання (вчитель – учень, учень – учень);
-         інформаційно-комунікаційні технології;
-         проектні технології;
-         проблемне навчання (Джон Дьюї);
-         розвивальне навчання (Л.Виготський, Д.Ельконін);
-         ігрові технології;
-         дослідження – як технологію навчання;
-         технологію схемних і знакових систем;
-         блочний метод викладання матеріалу.   

                В.О.Сухомлинський писав: «Не можна вимагати від дитини неможливого – до певного рівня і певного кола знань, різні діти йдуть по - різному»

http://www.moippo.mk.ua/attachments/article/1670/%D0%97%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%82.pdf

Немає коментарів:

Дописати коментар